راز شادكامي

 
راز شادكامي

نكته هايي براي تبديل روزهاي كسل كننده به شادترين لحظات زندگي.

لبخند زدن ساده سبب مي شود 43 ماهيچه در صورت شما منبسط و منقبض شوند. در نتيجه فعل و انفعالات مغز تغيير پيدا مي كند و روحيه شادماني و نشاط در شما ايجاد مي شود.

حتما تا به حال برايتان پيش آمده كه از صبح كه از خواب بيدار مي شويد ، خيلي پكر و دلتنگ و بي حوصله باشيد. اين روزها واقعا روزهاي وحشتناكي هستند. همه چيز خسته كننده و كسل كننده است و انگار همه چيز عليه شما پيش مي رود. در چنين روزهايي احتمالا شما هم آن طور كه بايد ، براي شادي و سرحال خودتان تلاش نكرده ايد . مثلا كوچكترين كار براي تقويت روحيه ، لبخند زدن است.

لبخند بزنيد.

در راه رسيدن به محل كارلبخند بزنيد و هركي را كه مي بينيد بگوييد "صبح بخير" به اين فكر نكنيد كه مردم به عقل شما شك مي كنند.

محققان دانشگاه ميشيگان معتقدند همين لبخند زدن ساده سبب مي شود 43 ماهيچه در صورت شما منبسط و منقبض شوند. در نتيجه فعل و انفعالات مغز تغيير پيدا مي كند و روحيه شادماني و نشاط در شما ايجاد مي شود.

حتي اگر لبخندتان در ابتدا مصنوعبي باشد ، به زودي طبيعي مي شود. علاوه بر اين لبخند مسري است و

زير آفتاب بنشينيد

روزهاي آفتابي سعي كنيد در آفتاب بنشينيد و استراحت كنيد .نمي دانيد ن.ر خورشيد چقدر مفيد و مقوي و انرژي زاست. براي ينكه حوصله تان سر نرود ، مي توانيد هنگام آفتاب گرفتن ، روزنامه يا مجله بخوانيد.

از نظر علمي ثابت شده است حتي در روزهاي سرد زمستاني هم نشستن در آفتاب ، بسيار مقوي و مفيد است. پروفسور دان اورن ، روانشناس دانشگاه پيل ، معتقد است : حداقل روزي 30 دقيقه نشستن در آفتاب ، آرامش و روحيه بالايي به فرد مي دهد و افسردگي و بي حالي را رفع مي كند.

پروفسور اورن همچنين مي گويد: قرار گرفتن در معرض نور خورشيد ، باعث افزايش توليد انتقال دهنده هاي پيام عصبي (نوروترنسميترها) از جمله سروتونين در مغز مي شود كه افزايش اين هورمون ، باعث بالا رفتن سطح شادي و روحيه مي شود.

در زمستان ، آفتاب ظهر ، بهترين شادماني را براي شما به ارمغان مي آورد ولي در روزهاي گرم تابستان ، آفتاب صبحگاهي ، شم را يه اوج شادابي و نشاط روحي مي برد.

 

عسل بخوريد

عسل بخوريد تنها يا با چيزهاي ديگر مثل چاي.

 

يك ليوان پر، آّب خنك

هر وقت احساس خستگي و كسلي كرديد ، يك ليوان بزرگ آب خنك بنوشيد.

با توجه به اينكه 60 درصد بدن انسان از آب تشكيل شده است و حتي 85 درصد بافت مغز نيز آب است ، عجيب نيست  :ه با كمبود آب در بدن ، احساس سرگيجه ، سردرد، بي حالي و يبوست به شخص دست دهد.

حداقل روزي 8 ليوان نوشيدني مصرف كنيد. بهترين گزينه براي نوشيدني ، همان آب يا آب معدني است.

تلويزيون ها خاموش

تلويزيون را خاموش كنيد  وبه جاي آن ، سرگرمي هاي ديگر را امتحان كنيد و با خانواده خوش بگذرانيدو خاموشي تلويزيون براي تمام افراد خانواده مفيد است.

با خاموش كردن تلويزيون ، شما وقت بيشتري داريد تا ارزش محبت و زندگي واقعي را درك كنيد و به ديگران نيز هديه دهيد. هرچند وقت يكبار ، كنترل تلويزيون را جايي مخفي كنيد تا به همراه تمام افراد خانواده از زندگي لذت ببريد.

 

به يوگا بپردازيد

روي پاهايتان بايستيد. شانه ها پايين ، انگشتان دست را به هم بند كنيد و دست ها را رو به بالا بكشيد . كف دست هايتان رو به سقف باشد. پاها را محكم روي زمين فشار دهيد و در همين حالت 10 مرتبه آرام ، نفس عميق بكشيد . يوگا نه تنها روح شما را تسكين مي بخشد ، بلكه شادابي و طراوت را نيز به شما ارزاني مي كند.

 

خاطرات شيرين را مرور كنيد

 

براي انرژي گرفتن و شارژ شدن ، روي ميز كارتان يكي از عكس هاي زيبا و به ياد ماندني خانوادگي كه خاطرات خوشي را برايتان تداعي مي كند ، بگذاريد.

دكتر جودي وايسر ،مدير مركز عكس درماني) مي گويد: خيره شدن به يك عكس ، باعث مي شود هوشياري شخص به سمت آن موقعيت زيبا و جذاب حركت كند و احساس هيپنوتيزم به فرد دست دهد و احساس كند در آن فضا و زمان است .

دكتر ديويد كراس، نويسنده كتاب عكس درماني و سلامت روحي هم معتقد است :

ديدن عكس هاي به ياد ماندني ، ناراحتي و افسردگي را از ميان مي برد و روحيه  و نشاط را جايگزين مي كند. بنابراين تعدادي عكس خانوادگي كه شما را به ياد خاطرات زيبايي مي اندازد  ، را انتخاب كنيد و همراه داشته باشيد. . يكي را در كيف دستي و بقيه را هر جاي ديگري كه فكر مي كنيد احتياج به تقويت روحيه و لنرژي داريد.

 

اخم ها باز!

هميشه خونگرم ، مهربان و خوش خلق باشيد . دوستانه برخورد كردن حتي وقتي عصباني و ناراحت هستيد ، لذت از زندگي و احساس خوشبختي را افزايش مي دهد . در اين خصوص مطالعه اي در دانشگاه فارست روي دانشجويان انجام شد و نتيجه اين بود كه هم دانشجويان درون گرا و گوشه گير و هم دانشجويان برون گرا و شاداب ، بعد از اين كه با هم صميمي شدند و رفتارشان دوستانه و خونگرم شد ، هردو گروه احساس شادماني و مسرت كردند و هيچ كدام ديگر غمگين و ناراحت نبودند.

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:شادكامي,لبخند,عسل,يوگا,عكس,دهقان اسدي, پرورش افكار,, | 12:31 | نویسنده : اسدي |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.